reklama

Time management

Napísala by som niečo málo k time managementu. Ale nečakajte že vám tento článok obráti život hore nohami, ale je tu pár tipov, ktoré fungujú pre mňa a pomáhajú mi stíhať všetko, čo robím. Tak snáď nebudete sklamaní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

1. Robte to čo vás baví. Viem že nie je vždy možné robiť len to, čo vás baví, ale základom úspechu je to, aby vás bavila aspoň väčšina vašich aktivít. Pokiaľ ich do dňa zmestíte niekoľko, ostatok už pôjde sám. Napríklad ja svoj čas venujem športu, rodine, škole a kamarátom. Prvý krok, skúste si teda každý vytvoriť zoznam aktivít, ktoré vás napĺňajú a ktorým sa chcete každý deň/týždeň venovať

2. Určte si ciele a priority. Toto je niečo, s čím občas bojuje každý z nás, ale je to veľmi dôležité. Netvrdím, že si teraz musíte naplánovať celý svoj život, ale rozhodne vám pomôže, pokiaľ sa zamyslíte nad tým, čo chcete dosiahnuť napríklad za polroka/rok. Máte predstavu o tom, čo chcete robiť a kde chcete byť? Čo je vašim snom?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Plánujte. Plánovanie patrí medzi jednu z mojich menej obľúbených činností, no je to pre mňa veľmi dôležité. Ale poznám aj ľudí ktorí by si najradšej plánovali úplne všetko. Ale na druhú stranu by som sa nikdy nezaobišla bez diárikov, zošitov a lepiacich papierikov. Odporučila by som zaobstarať si diár alebo použiť kalendár napríklad v telefóne a všetky dôležité veci si zapisovať, aby ste vedeli čo vás bude čakať počas celého týždňa. Pre nadšencov môžem ešte odporučiť TO DO listy. Ja si ich niekedy vytváram aby som vedela čo budem robiť nasledujúce dni a ešte si niekedy napríklad ku posteli pred spaním dám jeden malý, kde sú dôležité veci ktoré musím nasledujúci deň urobiť. Pamäť sa síce tým moc netrénuje, ale určite to pomáha v tom niečo robiť. A ten pocit keď si dané úlohy môžete z papierika vyškrtnúť je k nezaplateniu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4. Rozdeľte si prácu na menšie časti. Je všeobecne známe, že človek nemôže robiť jednu vec moc dlho, nech už je to čokoľvek. Preto by som odporučila si to rozdeliť na menšie časti. Samozrejme nepredpokladám, že nerobíte niečo extra dôležité, čo musí byť hotové do večera. V tom prípade šup do práce!

5. Nájdite si vašu produktívnu časť dňa. Toto je podľa mňa jeden z najdôležitejších bodov. Každý človek to má inak, každý je produktívny v inú dobu a to, či niečo robíte doobeda, poobede alebo večer, môže mať na výsledok veľký vplyv. Moja najproduktívnejšia časť dňa je večer. Dokážem pracovať, športovať, učiť sa a robiť čokoľvek na čo si spomeniem. Ale nechcite po mne aby som robila niečo poobede. To je moje sústredenie na bode mrazu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6. Nezabudnite na relax. Pokiaľ chcete mať silu na to, zvládať dosť vecí naraz, určite venujte čas aj odpočinku. Nieje nič lepšie, ako poriadny spánok. Nech už je to spánok, hodinka pri seriále alebo knižky, poriadna kúpeľ alebo čokoľvek iné, u čoho ste schopní na chvíľku vypnúť, zaraďte aj toto do svojho týždenného/mesačného plánu.

A to je asi všetko čo pre svoje aktivity robím ja. Som čiastočne organizovaný človek, ale rada viem čo ma čaká a rada o veciach premýšľam. Čím viac vecí stihnem, tým som spokojnejšia a mám viac energie. To, že to máte inak ale rozhodne neznamená že to nemôžete zvládnuť. Aké sú vaše osvedčené triky? Baví vás plánovanie alebo žijete zo dňa na deň?

Alexandra Máliková

Alexandra Máliková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka vysokej školy so záľubou k umeniu, cestovaniu a športu. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu